nuffnang AREA





Ads Avenue

Summit this page to


[get this widget]

Petua Minggu Ini

Mengharumkan dapur.Pada kebiasannya pada bahagian dapur ini akan berbau yang kurang menyenangkan,terutamanya apabila anda menyiang ikan.Bagi mengatasi masalah ini,rebuslah beberapa keping kayu manis,bunga cengkih dan cuka biasa.Kemudian sembur atau lapkan air rebusan itu pada kabinet,jubin dan sekitar dapur.Ia berkesan bagi menghilangkan bau hanyir serta bau kuat yang lain

Sahabatku

Ahad, 28 Jun 2009

Kongsi maklumat

Cubaan pertama untuk hari ini.. macm org lain jgk, saya ni dlm proses untuk mendalami apa yang dinamakan blog.. sememamngnya pada hari ini, blog merupakan satu fenomena. klau sesiapa yang tidak mmpunyai blog boleh di katakan sedikit terasinglah..

kdg2 nak menaip smbil mengeluarkan ide, bkn lah sesuatu yang mudah.. rasa mcm nk amik priksa buat karangan bahasa melayu plak.. tp bab kata pepatah alah bisa, tegal biasa.. sebenarnya.. tujuan saya melahirkan karya(blog) ini hanya satu.. untuk berkongsi mklumat dengan rakan2 internet yang lain..

saya sebenarnya lebih berminat untuk berkongsi pengetahuan tentang kewangan.. samada bagaimana untuk menyediakan bajet yang bersesuaian dengan pendapatan isi rumah, bagaimana untuk bergaya dengan bajet yang rendah dan sebagainya. Boleh di katakan blog ini ingin mengupas tentang cara hidup yang tidak berlebihan..maksud saya dari segi perbelanjaan..

Bagi saya yang mempunyai anak 3 orang yang msih kecil (5, 3 dan 2 1/2 thn), amat sukat untuk saya berjimat memandangkan perbelanjaan yang terpak
sa saya keluarkan untuk perbelanjaan mereka melebihi 2/3 dari gaji saya. Gaji suami pula cukup-cukup untuk membayar kereta, rumah, kad kredit dan juga hutang perabot.. (kami tidak lepas dari berhutang)..

Oleh itu saya amat2 berharap jika ada sesiapa yang sanggup berkongsi ilmu bagaimana untuk mengatur perbelanjaan dengan berkesan..


0 comments:

Catat Ulasan