nuffnang AREA





Ads Avenue

Summit this page to


[get this widget]

Petua Minggu Ini

Mengharumkan dapur.Pada kebiasannya pada bahagian dapur ini akan berbau yang kurang menyenangkan,terutamanya apabila anda menyiang ikan.Bagi mengatasi masalah ini,rebuslah beberapa keping kayu manis,bunga cengkih dan cuka biasa.Kemudian sembur atau lapkan air rebusan itu pada kabinet,jubin dan sekitar dapur.Ia berkesan bagi menghilangkan bau hanyir serta bau kuat yang lain

Sahabatku

Khamis, 13 Ogos 2009

Tips DIY Mencegah Rambut Beruban

Teradapat banyak cara di luar sana yang boleh digunakn untuk mengelakkan rambut beruban ni. Tak tau la keberkesanannya. Tapi apa salahnya mencuba dulu kan??

1.Bila rambut anda terang beruban, tentu saja pening kapla dok pikir hari, macamana nak bg hilang. Tapi jgn dok fikir banyak sngat, nanti lagi cepat tumbuh ubannya. Tetapi tak perlu resah, semuanya boleh dicegah dengan cara yang sederhana tetapi sangat mujarab. Ambil kelapa hijau sebijik..kalau ada dua tiga bijik lg la bgus.

Jika diteliti,dalam air kelapa terdapat berbagai vitamin yang di perlukan tubuh manusia. Sebut saja vitamin C, asam nikotinat, asam pantotenat, asam folat, biotin, riboflavin, dan sebagainya. Jadi jelaslah bahwa air kelapa mengandung unsur makro dan mikro yang cukup lengkap.

Berbalik kepada petua tadi,ambil airnya saja dan tambahkan garam sedikit, lepas tu, embunkan semalaman.Esok harinya ambil dan pakailah untuk mencuci rambut. Lakukan selama tujuh hari berturut-turut, dan buktikan hasilnya. Tapi kalau nak buat sebulan pun apa slahnya, lagi baguskan?

2.Zaman sekarang ni, uban menyerang rambut manusia tidak pandang bulu, remaja pon banyak yang dah ada uban. Ingat dulu waktu sekolah, ada sorang senior tu, baru umur 16 tahun, penuh satu kepala uban dia. Kesian pun ada, dh la pompuan. Tapi nak buat mcmana kan, bukan dia hndak macm tu. Salah satu cara mengatasi rambut beruban adalah dengan petua kecantikan ni: ambil daun rambutan muda yang ditumbuk, tambah air sedikit kemudian diperah dan disaring. Oleskan air perahan itu pada rambut, tunggu sampai kering lalu bilas dengan air dingin. Yang ni kena buat selalu la.. jgn pulak baru dua tiga hari dah nak nmpak hasil. Tu dah melampau..kalau nk hsil cepat, apa lagi warnakan je la..


3. Tetapi, masalah uban ini tidak ada yang mampu mencegah kemunculannya, bila sudah menjadi kehendak Tuhan. Namun, Tuhan memberikan kebebasan untuk berikhtiar, agar dapat mengatasi kesulitan-kesulitannya, termasuk mencegah tumbuhnya uban sebelum waktunya

Caranya :
Di sini kita memerlukan hati ayam 2 potong, ragi kueh 2 sudu teh dan kicap secukup rasa (nak letak kt kepala ke?) ai jgn mudh melatah..baca dulu sampi habis..

Mula2, hati ayam dipanggang, seperti sate, kemudian campurkan dengan ragi kuih tadi sebanyak 2 sudu teh. Letak kicap secukupnya, perap sekejap. Setelah 15 minit kemudian baru ladimakan. Lakukan kebiasaan makan hati ayam ini setiap dua atau tiga hari. Insya Allah uban di kepala tidak akan muncul.

4.Pakailah air santan kelapa, kelapa parutnya juga diambil sedikit dan dicampurkan dengan santan tadi, tambahkan air nenas, air jeruk nipis. Pakailah di kepala ras ramaskan kulit kepala seminggu sekali. Ia bukan saja dpt mengurangkan uban yang keluar, tetapi juga menyuburkan rambut.

5.Biji betik juaga dikatakan bermanfaat dalam mengatasi rambut beruban sebelum waktunya. Biji betik yang mengandung glucoside cacirin dan karpain diketahui bermanfaat untuk menghitamkan rambut.Caranya mudah saja, ambil lebih kurang segenggam biji betik, tumbuk hingga halus. Tambahkan 1 sudu makan minyak kelapa, kacau rata. Oleskan rata pada rambut, biarkan selama 1-2 jam. Cuci bersih rambut. Lakukan 1 kali seminggu untuk melihat hasilnya.

Ini adalah antara beberapa petua. Mungkin ada banyak lagi, dan akan di tambah dari masa kesemasa.

Bagi anda yang memang tak larat untuk melakukan semua petua2 ini, ada beberapa pilihan barangan yang boleh anda dapati di kedai2. Bagi anda yang sntiasa sibuk, kedai online juga ada menawarkan sesuatu yang mungkin bersesuaian dengan anda.

Saya telah meneliti di beberapa kedai online, dan salah satu barang yang mendapat perhatian pengunjung dan pembeli ialah krim uban USHINE. Di datangkan dalam dua saiz iaitu 100g yang berharga RM 60 dan 50g yang berharga Rm 35.

Bagaimana krim USHINE bertindak?
Krim Ushine bertindak dalam beberapa cara untuk menyelesaikan masalah uban anda:


1. Bertindak menghilangkan dan menstabilkan struktur molikular di permukaan kulit kepala yang mengumpul minyak dan sebum. Secara tidak langsung, folikel rambut akan tumbuh dengan lebih baik dan natural. Minyak dan sebum, jika di biarkan akan membuatkan folikel rambut tersumbatdan inilah puncanya kepada masalah rambut gugur dan kelumumur.

2. Mikro nutrien yang terdapat di dalam krim uban USHINE akan di srap oleh lapisan kulit kepala dan seterusnya oleh folikel rambut. Vitamin dan asid amino yang ada akan merangsang pigmen rambut untuk menghasilkan lebih banyak melanin yang membantu mengekalkan rambut hitam.

3. Krim uban USHINE membantu kilang minyak yang terdapat pada setiap folikel rambut untuk mengeluarkan minyak secara semulajadi dan seterusnya merangsang kapilari darah membekalkan oksigen kepada rambut. Rambut akan menjadi kuat dan tidak lagi putus bila minyak dan oksigen mencukupi.

Kelebihan dan keistimewaannya:
  • Harganya mampu di beli semua golongan
  • Sesuai untuk lelaki dan wanita seusia umur 12 tahun
  • Tersedia dalam tiub yang mudah digunakan
  • Merawat masalah rambut beruban
  • Merawat masalah kelumumur
  • Berkesan dalam tempoh masa yang singkat
  • Di kilangkan di Malaysia dan HALAL
  • Hasilnya kekal
Testimonial

Pahang
Seorang guru SM Sultan Abu Bakar, mempunyai uban genetik sejak belasan tahun berjaya di pulihkan sehingga 80% selepas menggunakan krim uban USHINE selama hanya 3 minggu.

Kedah
Seorang pelajar berusia 12 tahun mengalami masalah uban penyakit, kulit kepala gatal dan keguguran rambut. Menggunakan krim Ushine selama hanya seminggu, masalah gatal kulit kepala berkurangan, selepas 2 minggu, rambut tidak lagi gugur dan selepas 6 minggu, rambut baru yang berwarna hitam mulai tumbuh.

Dungun, Terengganu
Seorang lelaki berusia 65 tahun, menghadapi masalah uban kerana faktor usia dan keguguran rambut hingga menyebabkan botak. Selepas menggunakan krim uban USHINE selama 2 bulan, rambut mulai tumbuh di bahagia tengah kepala dan rambut yang tumbuh berwarna hitam.

Negeri Sembilan
Seorang wanita berusia sekitar 40an, mengalami masalah rambut gugur yang amat serius. Setiap kali bersyampoo dan bersikat, rambut akan gugur. Telah menggunakan krim uban USHINE dan selepas 5 hari, rambut yang gugur berkurangan dan dapat di nilai jelas sewaktu bersyampoo dan bersikat. Masih dalam tempoh rawatan.

Melaka
En. Mohd Najib, Melaka (014-2527861)
Mula beruban sejak tahun 1995 kerana menggunakan pelbagai jenis minyak rambut. Juga mengalami masalah kelumumur yang berkeping2. Sejak 5 tahun kebelakangan ini, uban semakin banyak, sedangkan usia baru 45 tahun. Selepas menggunakan krim uban USHINE, rambut kembali hitam dan masalah kelumumur juga hilang.

Di atas adalah beberapa tetimonial bagi pngguna USHINE yang di petik dari gedung membeli belah online Malaysia iaitu JOMBeli.net. Ada pelbagai barangan lagi yang mungkin dapat memberikan penyelaian kepada masalah ini. Hanya pergi kebahagian produk kesihatan dan klik pada masalah rambut. dan anda akan di bawa kepada beberapa pilihan barangan penjagaan rambut termasuk krim uban USHINE ini.

Bagi anada yang masih lagi tercari2 petua tradisional, bolehlah mencuba petua yang di lampirkan dan bagi mereka yang sibuk dan mencari penyelesaian segera, bolehlah mencuba krim uban USHINE atau pun apa2 produk di luar sana.

3 comments:

FlashKnows berkata...

Kalau yang steps ke5, kena tunggu berapa minggu?

Anomali Dunia berkata...

Cara Merawat Rambut Secara Alami

rosli ibrahim berkata...

Saya Rosli Ibrahim .Nak Baca Tengok Maklumat Mata Saya Mula Berair .Tak Boleh Membaca Lagi . Permintaan Saya Tunjuk Secara Bergambar Ia Itu Kepala Botak Lepas Itu Gambar Ubat Rambut Dan Sapu Atas Kepala Dan Gambar Rambut Mula Tumbuh Hitam Dan Lebat, O.K.

Catat Ulasan